Strengere regels reclame plastische chirurgie

15-05-2013

De Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie (NVPC) heeft de regels verscherpt voor reclame voor esthetische chirurgie.

Daarmee komt de NVPC met een dwingend advies aan haar leden geen gratis consults en kortingen op behandelingen te geven.

Weloverwogen keuze
Met deze aanpassing wil de beroepsgroep onderstrepen dat een cosmetische ingreep een “weloverwogen keuze” is en niet gebaseerd moet zijn op een impulsieve actie.

“Het gaat om je lichaam, veranderingen daaraan moeten een doordachte keuze zijn en niet een beslissing die overhaast wordt genomen omdat er een kortingsactie is”, zegt René van der Hulst, voorzitter van de NVPC.

In de nieuwe afspraken staat ook dat in advertenties en op de website van de klinieken duidelijk moet staan wie de uitvoerend behandelaars van de cosmetische operatie zijn.

Kortingsacties
Aanleiding voor de strengere regels is de uitspraak van minister Edith Schippers van Volksgezondheid vorig jaar. Ze gaf aan na te denken over het nut van een verbod op reclame of kortingsacties voor cosmetische chirurgie.

Ook was er ophef over een kortingsactie 1,5 jaar geleden, toen een kliniek in Haarlem een schaamlipcorrectie aanbood voor de helft van de prijs. De NVPC noemde dat ''onverstandig’’.

Bij de NVPC zijn ongeveer 95 procent van de plastisch chirurgen in Nederland aangesloten.


Bronhttp://www.nu.nl/gezondheid/3421745/strengere-regels-reclame-plastische-chirurgie.html
 
 
Wegwijzer van de Medische Esthetiek
Het complete naslagwerk
 
Klinieken
Bekijk alle klinieken.
 
Specialisten
Bekijk alle specialisten.
 
Aanbiedingen
Bekijk alle aanbiedingen.
 
Redactionele artikelen
Medisch specialisten geven achtergrondinformatie over behandelingen.